Pestre Blog

Cum alegi cea mai buna bicicleta?

Autor: Catalin Matei | Publicat pe 09.04.2019, actualizat la 01.07.2019, in Pestre Blog Cum alegi cea mai buna bicicleta?

Mersul pe bicicleta este o activitate fizica placuta si benefica pentru organism. Un studiu publicat recent in Archives of Internal Medicine arata ca, mersul pe bicicleta este o modalitate eficienta de a da jos din kilograme.

Pedalatul mentine in forma muschii din partea inferioara a corpului si chiar muschii abdomenului.

Mersul pe bicicleta nu se uita niciodata. Plimbarile cu bicicleta ajuta inima, tonifiaza musculatura si mai nou, s-a demonstrat ca sprijina sistemul imunitar. In plus, pedalatul este distractiv, relaxant si are o multime de alte beneficii.

Mersul pe bicicleta a devenit un obicei din ce in ce mai popular si in marile aglomerari urbane din tara noastra in ciuda infrastructurii deficitare.

Te numeri printre adeptii mersului pe bicicleta sau vrei sa cumperi o bicicleta noua? Afla in continuare ce tipuri de biciclete exista, cat costa o bicicleta buna, cum alegi modelul ideal pentru tine, cum o reglezi, in ce accesorii trebuie sa investesti si cum intretii bicicleta pentru a te bucura de ea cat mai mult timp.

Cum a aparut bicicleta

O forma incipienta a ceea ce astazi numim bicicleta a aparut acum doua sute de ani cand un baron german a inventat un mod mai simplu de a se deplasa. Acesta a realizat „masina mergatoare pe doua roti”, apoi velocipedul si mai tarziu bicicleta, atat de utila si placuta.

Initial bicicleta avea doua roti egale, cu ghidon la cea din fata, si era construita in totalitate din lemn. Fara pedale, lant si frane, aceasta se utiliza prin impingere cu picioarele in pamant, exact ca la trotinetele din zilele noastre. In anii 1870-1890, bicicleta din lemn este inlocuita de cea construita in totalitate din metal, rotile fiind prevazute cu cauciucuri foarte tari.

bicicleta

Acest tip de bicicleta avea pedalele fixate tot pe roata din fata, fara lant intre roti. Dejavantajul consta in faptul ca roata din fata, pe care era fixata si saua, era mult mai inalta, in comparatie cu cea din spate.

Aceasta roata a devenit din ce in ce mai mare deoarece cu cat roata era mai mare cu atat distanta parcursa la o pedalare era mai mare.
Modelul care a primit denumirea de bicicleta, a fost o atractie intre anii 1880-1890, desi costa foarte mult – echivalentul salariului mediu al unui muncitor pe sase luni.

Deoarece era considerata foarte periculoasa pentru mai multa siguranta, a fost inventata tricicleta cu roti inalte in spate.

Incepand cu secolul XX, bicicleta nu a mai suferit mari schimbari fata de modelele dinainte, au aparut, suspensiile. In 1910, metalul greu din care era facut cadrul si tuburile a fost inlocuit de metale mult mai usoare.

Din ce sunt construite bicicletele

Bicicleta este alcatuita din cateva componente commune,
de baza si anume:

Tehnice

Cadrul

Cadrul este partea centrala a bicicletei, care poate fi conceputa din diverse materiale:

  • Otel – sunt cele mai ieftine cadre, fiind folosite in special la bicicletele de oras.
  • Aluminiu – difera ca pret in functie de aliajul folosit. Sunt usoare si rezistente si vin in echiparea celor mai multe biciclete.
  • Carbon – cadrele de carbon sunt cele mai usoare dar au un pret ridicat. Cadrul de carbon este utilizat la biciclete cursiere sau biciclete de contratimp, cat si la biciclete de concursuri off-road, precum ciclocros sau MTB.
  • Titan – este cel mai rezistent material raportat la greutatea foarte mica, insa, este foarte rar utilizat fiind foarte scump.

Cadrele pot arata destul de diferit, in functie de tipul bicicletei: MTB, cursiera, trekking, pliabila etc. Un cadru de otel va fi mai ieftin dar mai greu, unul de carbon este foarte usor, dar la un pret pe masura, in timp ce cadrul de aluminiu nu este nici foarte greu, nici foarte scump.

cadru bicicleta

Furca

Furca este elementul de susutinere care asigura legatura dintre roata din fata si cadru. Furca trebuie sa fie rezistenta deoarece suporta cele mai multe socuri venite din partea terenului. Acestea pot fi construite din otel, aluminiu sau carbon si pot fi rigide sau cu suspensii.

  • Furcile rigide sunt folosite in special la bicicletele cursiere, de oras si fitness sau bicicletele pliabile.
  • Furcile cu suspensii se utilizeaza pentru teren accidentat, iar suspensiile pot avea cursa:
  • scurta (30-80 mm) – furci folosite la trekking sau oras,
  • medie (80-120 mm) – furci folosite la MTB-uri de tip cross-country
  • lunga (140-200 mm) – furci folosite la mountain bike-uri axate pe coborari, de tip all-mountain, enduro sau downhill.

Furcile cu suspensii pot folosi amortizoare pe arc, ulei, amortizoare pe aer sau o combinatie intre acestea.

Butucii

Butucii reprezinta componenta esentiala a rotilor. Acestia se afla in mijlocul rotilor si cu cat sunt mai calitativi cu atat rotile se vor invarti mai usor.

Spitele sunt prinse de butuci si fac legatura cu jantele rotii, pe care sunt montate camera si cauciucurile. Butucii pot avea in interior conuri cu bile sau rulmenti.

Caseta de pinioane este prinsa de butucul din spate si cuprinde pinioane care, impreuna cu lantul si foile, asigura transmisia puterii de la pedale catre roata din spate.

Sistemul de transmisie

Sistemul de transmisie pune in miscare bicicleta si este compus din urmatoarele elemente: foi, lant si pinioane. Fiecare tip de bicicleta, are un model si un numar de pinioane si foi caracteristic. Componenta comuna care ramane mereu prezenta este lantul.

O exceptie de la regula sunt bicicletele cu transmisie pe curea, sau cele cu transmisie pe cadran.

Sistemul de transmisie reprezinta una dintre piesele cel mai des inlocuite, din cauza uzurii, sau dorintei de a avea o bicicleta mai usoara, dotata cu elemente de calitate.

Franele

Franele incetinesc sau opresc bicicleta. Acestea sunt actionate prin intermediul unor cabluri de la manetele aflate pe ghidon si incetinesc sau opresc roata prin apasarea unor saboti pe janta acesteia, sau prin intermediul discurilor plasate in centrul rotii.

Astfel, franele pe saboti pot fi de tip V-brake (MTB-uri mai vechi sau entry-level), cantilevers (ciclocros) sau calipers (folosite la cursiera).

Franele pe disc pot fi actionate mecanic, prin cablu, sau hidraulic, prin intermediul unei conducte cu ulei care face legatura intre maneta de frana si pistoanele care apasa placutele pe discul de frana.

Alte tipuri de frane mai rar folosite sunt V-brake-urile hidraulice sau franele in butuc, folosite mai ales la bicicletele de oras sau cruisere.

Franele pe disc, folosite la inceput doar pe bicicletele de downhill, au castigat tot mai mult teren in ultimii ani, fiind folosite pe bicicletele de munte, ciclocros, trekking si cross bikes, biciclete de oras si chiar cursiere.
Franele se pot schimba in totalitate, de la manete, cabluri, etrier si placute, in cazul franelor pe disc sau clesti si saboti, in cazul V-brake-urilor.

accesorii bicicleta

2. Accesorii pentru siguranta

Casca de protectie

Casca de protectie este recomandata de catre prevederile din Codul Rutier. Aceasta este un accesoriu esential, chiar obligatoriu la competitii. Se recomanda inlocuirea castii de protectie dupa o lovitura chiar daca aceasta este in stare buna.

Lumini

Pentru siguranta, bicicleta se accesorizeaza cu lumini fata (lumina alba) si spate (lumina rosie). Poti opta pentru cele traditionale cu bec si baterii sau pentru cele cu LED-uri care au un consum de energie mai redus si o lumina mai puternica.

Antifurt

Exista mai multe tipuri de antifurturi:

  • U-Lock – U-look este unul dintre cele mai sigure sisteme de pe piata, rezistent, cu mecanism de inchidere complex. Insa, acesta este destul de greu si voluminos. Sistemul antifurt este format dintr-un “U” din otel, cu o incuietoare lunga tot din otel, invelit intr-o protectie de plastic.
  • Antifurtul modular – Antifurtul modular este un sistem relativ nou, construit din segmente metalice, foarte sigur, facil de manevrat, compact.
  • Lantul de otel – Lantul de otel este un sistem antifurt relativ sigur, flexibil dar greu. Acesta poate fi incolacit in jurul tijei de sa, poate fi prins de orice obiect fix (stalp, gard sau semn de circulatie) in special daca este destul de lung.
  • Cablul de sarma impletita – Cablul de sarma impletita este cel mai putin sigur, usor, flexibil si ieftin.

Sonerie

Soneria este un accesoriu obligatoriu conform Codului Rutier. Aceasta este utila in trafic sau in parc pentru ca sporeste siguranta si ajuta la prevenirea coliziunilor.

Soneriile sunt de mai multe tipuri: de la sonerii mici si simple pana la goarne sau sonerii colorate pentru fete.

3. Accesorii biciclete practice

Bidon si suport

Deoarece mersul pe bicicleta presupune un efort moderat, este bine sa te hidratezi, iar bidonul de apa este un element necesar.

Aparatori de noroi

Aparatorile sunt accesorii in dotarea standard la majoritatea bicicletelor de oras, iar daca lipsesc, se pot adauga ulterior. Acestea protejeaza bicicleta si hainele de apa/noroi in timpul pedalarii pe suprafete murdare sau ude. Singurul moment in care acestea devin mai putin practice sunt la competitii, unde greutatea aditionala poate fi un dezavantaj.

Pompa

Pentru o calatorie cu bicicleta presiunea rotilor este foarte importanta, de aceea, pompa nu trebuie sa lipseasca din echipamentul uzual.

Exista doua feluri de pompe:

  • pompa de podea, varianta cea mai comoda si usor de folosit. Aceasta este eficienta, dar mare, fiind varianta ideala pentru utilizare acasa.
  • minipompa – Minipompa este usor de folosit si transportat

Portbagaj

Potbagajul este un element de mare ajutor in transportarea diferitelor obiecte.

Pelerina de ploaie

Pelerina de ploaie este un accesoriu practic pentru vreme nefavorabila. Acesta este usor de transportat (in cosul cu bagaje, in geanta, in buzunar) si garanteaza pastrarea hainelor uscate.

Scaune pentru copii

Scaunele pentru copii sunt accesorii foarte utile pentru transportul copiilor mici, care nu pot merge inca pe bicicleta.

Tipuri de biciclete

  • Bicicleta de oras (city bike)
  • Bicicleta de munte (mountain bike – MTB)
  • Bicicleta de trekking si cross
  • Bicicleta de sosea (cursiera)
  • Bicicleta BMX
  • Bicicleta pliabila
  • Bicicleta electrica (e-bike)
  • Bicicleta de copii
  • Bicicleta touring si adventure
  • Bicicleta cargo (cargo bike)
  • Bicicleta tandem
  • Bicicleta orizontala (recumbent bike)

Bicicleta de oras (city bike)

Bicicleta de oras este un mijloc de transport confortabil si practic. De obicei, aceasta este dotata cu aparatori de lant (pentru doamne si domnisoare) si de noroi, lumini, sonerie, portbagaj, cric, sa comoda si poate fi folosita pe distante scurte sau medii.

Bicicleta de oras ofera o pozitie confortabila, cu spatele drept si bratele relaxate; vizibilitate mai buna printre automobile, iar accesorizarea cu lumini si sonerie ii sporesc siguranta in trafic.

Bicicleta de oras (city bike)

Acest tip de bicicleta vine cu variante de cadru pentru barbati si pentru dame. Cele pentru dame au cadrul specific si pot fi incalecate mult mai usor, pentru zilele in care fetele aleg sa se imbrace in rochii, fuste si sa poarte tocuri.

Bicicletele cruiser reprezinta un alt segment de biciclete de oras, ce ofera o pozitie relaxata, ghidon inalt si sa confortabila. Acestea sunt realizate pentru urilizare pe distante scurte prin oras, parc sau pe faleza!

Bicicleta de munte (mountain bike – MTB)

Bicicleta de munte este recomandata pentru plimbari in zone de munte cu teren accidentat. Aceasta are suspensii ce atenueaza denivelarile, iar franele puternice, cauciucurile cu crampoane si pozitia corpului asigura un control sporit pe teren accidentat. Bicicleta de munte este dotata cu schimbatoare cu multe trepte de viteza ce ofera posibilitatea reglarii cadentei de pedalat in functie de conditiile de drum. Modelul nu este recomandat pe distante lungi pe sosea.

Bicicleta de munte (mountain bike - MTB)

In functie de suspensii, bicicletele de munte se pot imparti in:

I. Hardtail (cadru rigid)
a. MTB recreational/sport
b. MTB cross-country (XC)
c. MTB Street/Dirtjump

II. Full-suspension (cadru cu suspensie)

a. Cross-country/Marathon
b. Trail/Tour
c. All-mountain/Enduro
d. Downhill/Freeride

I. Hardtail (cadru rigid)

Bicicletele cu cadru rigid, cu suspensie pe fata (furca telescopica), sunt cele mai intalnite tipuri de mountain bike si cele mai accesibile ca pret. Acestea pot fi:

a. MTB recreational/sport:

Bicicletele MTB recreational sunt biciclete accesibile ca pret din gama mountain bike, cu piese entry-level, furca cu suspensie pe arc si roti mai putin rezistente conditiilor extreme.

b. MTB cross-country (XC):

Bicicletele MTB cross-country sunt recomandate pentru concursuri unde intalnesti toate tipurile de terenuri si obstacole, urcari abrupte si coborari tehnice si maraton. Acestea sunt dotate cu furci pe aer, frane hidraulice pe disc si piese de calitate ridicata.

c. MTB Street/Dirtjump:

Bicicletele MTB street sunt recomandate celor care sunt pasionati de scheme si sarituri. Acestea sunt biciclete robuste, cu un cadru lasat spre spate, stabile pe coborari si pe teren foarte accidentat.

II. Full-suspension (cadru cu suspensie)

Bicicletele Full-suspension au suspensii atat pe fata, cat si in cadru, furca si amortizorul absorb socul denivelarilor. Acestea pot fi:

a. Cross-country/Marathon:

Bicicletele Cross-country/Marathon sunt cele mai usoare biciclete full-suspension, cu o pozitie aerodinamica si suspensii mici (100-120 mm), cat sa amane instalarea oboselii in brate si in corp din cauza socurilor venite de la teren.

b. Trail/Tour:

Bicicletele Trail/Tour au o cursa a furcii si cadrului mai mari (120-140 mm), sunt un compromis intre o bicicleta usoara de cross-country si o bicicleta mai capabila pe coborari.

c. All-mountain/Enduro:

Aceste biciclete au suspensii de 150-170 mm, se descurca fara dificultati pe orice fel de teren au in principal roti de 27,5″, dar exista si modele cu roti de 29″.

d. Downhill/Freeride:

Bicicletele Downhill/Freeride sunt create exclusiv pentru coborari, au suspensii ale cadrului de pana la 250 mm, in timp ce standardul furcilor este cursa de 200 mm. Bicicletele de downhill au in mare parte dimensiunea rotilor de 26″.

Bicicleta de trekking si cross

Bicicleta de trekking si cross este versatile, poate fi folosita si pe terenuri usor accidentate. In principal aceasta categorie poate fi impartita in doua, dupa constructia si destinatia bicicletei:

Bicicleta de trekking si cross

Bicicleta cross

Bicicletele cross au furca fixa si un caracter usor mai sportiv, mai bine adaptate pentru drumuri relativ bune. Acestea au cauciucuri mai inguste, ghidon drept si foi mai mari, pentru viteza.

Bicicleta trekking

Bicicleta trekking are furca cu o suspensie mica (50-80 mm) si cauciucuri mai late, mai potrivite pe drumurile accidentate. Acestea vin uneori cu foi si pinioane similare mountain bike-urilor.

Rotile folosite sunt aproape in exclusivitate de 28″ (ca la cursiere), insa cauciucurile sunt mai late si chiar cramponate, pentru a se adapta terenului denivelat.

Bicicleta de sosea (cursiera)

Bicicletele de oras sau cursierele sunt printre cele mai vechi tipuri de biciclete, create exclusiv pentru o eficienta maxima a pedalatului.
Rotile sunt subtiri, cadrul este sportiv si pozitia aerodinamica.

Bicicleta de sosea

  • Cursiera clasica

Bicicleta cursiera clasica este construita pentru a transmite cat mai eficient forta din pedale catre roata.

  • Cursiera aero

Cursierele de tip aero sunt create special pentru competitii sau pentru ciclistii avansati care parcurg indeosebi trasee plate.
Insa, acestea sunt destul de inconfortabile daca nu ai un antrenament specific pedalatului in pozitie aerodinamica.

  • Cursiera de contratimp/triatlon

Bicicletele de contratimp sunt recomandate celor care pedaleaza mai mult singuri sau participantilor la competitii profesioniste, care au si proba de contratimp individual.

Cursierele de contratimp sunt dotate cu un ghidon si schimbatoare de viteze speciale, care ofere o pozitie de minima rezistenta in fata vantului.

  • Endurance road/Gravel

Modelele de endurance sunt optime pentru trasee de asfalt prost, iar cele de tip gravel pentru drumuri de soft off-road, cu pietris.

Bicicleta BMX

Bicicleta BMX este dedicata celor care vor sa execute sarituri si manevre spectaculoase in skatepark-uri. Acestea au roti mici, saua joasa, iar poztia adoptata si componentele rezistente fac “trick-urile” si miscarile acrobatice mult mai sigure. Acest tip de bicicleta nu este recomandat pe distante lungi pe sosea.

Bicicleta BMX

Bicicleta pliabila

Bicicleta pliabila este ideala pentru distante relativ scurte prin oras. Bicicleta incape in portbagaj sau in lift.

Bicicleta electrica (e-bike)

Bicicleta electrica din ce in ce mai utilizata are un motor de dimensiuni compacte, alimentat de un acumulator montat de regula pe cadru. Motorul este limitat electronic la 25 km/h. Aceste biciclete necesita incarcarea acumulatorului periodic, in functie de cat este folosit din capacitatea acestuia.

Bicicleta de copii

Bicicleta pentru copii, se alege in functie de dimensiunea rotilor (si nu a cadrului). O bicicleta pentru copii este corect aleasa daca copilul poate sa se urce cu usurinta pe ea si are o pozitie comoda cand mentine picioarele pe sol.

Bicicleta touring si adventure

Bicicletele de acest tip au aparut din nevoia unor aventurieri de a parcurge distante mari prin locuri izolate si in conditii din cele mai diverse. Acestea sunt suficient de accesorizate pentru a accepta bagaje pentru multe zile departe de civilizatie.

Bicicletele touring si adventure sunt construite de obicei in jurul unui cadru de otel, cu o multime de optiuni pentru atasarea echipamentului si roti de 28″. Acestea au furca rigida pentru a minimiza intretinerea si cauciucuri variate, de la “slick-uri” pentru sosea pana la cauciucuri de tip “fat”.

Bicicleta cargo (cargo bike)

Bicicleta cargo transporta marfuri, rapid si ieftin. Aceasta poate fi folosita pentru transportarea cumparaturilor. Cargo bike-ul este foarte raspandit in vestul si in partea nordica a Europei, deoarece oamenii tind sa includa bicicleta tot mai mult in viata de zi cu zi.

Bicicleta tandem

Bicicleta tandem se manevreaza totusi putin mai dificil si este mai grea decat o bicicleta obisnuita.

Exista tandemuri pentru doua persoane, dar la comanda sunt produse si biciclete pe care pot pedala, simultan, 3, 4 sau chiar 5 persoane.

bicicleta tandem

Bicicleta orizontala (recumbent bike)

Bicicletele orizontale sunt construite dupa un principiu total diferit de cel al bicicletelor clasice, pozitia fiind mult lasata pe spate, ceea ce asigura un confort sporit.

Saua este foarte comoda, in timp ce angrenajul este catre fata bicicletei, pozitia fiind asemanatoare cu cea a bicicletelor stationare din salile de forta.

Cum alegi bicicleta potrivita in functie de greutatea acesteia

Cand alegi bicicleta potrivita pentru tine, tine cont de pretul de achizitie, costurile de intretinere si gradul de echipare.

Greutatea bicicletelor variaza destul de mult in functie de materialul din care sunt construite, accesoriile/piesele cu care sunt echipate, dar si tipul/categoria de biciclete din care fac parte.

Materialul cadrului:

  • Carbon – Cele mai usoare biciclete au cadru si/sau furca de carbon si o mare parte din piese din carbon. Bicicleta cu cadru din carbon este mult mai usoara si flexibila dar mai scumpa si mai putin rezistenta la socuri.
  • Aluminiu – Cadrele de aluminiu au performante si greutati comparabile cu cele ale cadrelor de carbon. Aluminiul este preferat in continuare pentru majoritatea bicicletelor de trekking, cross, oras sau mountain bike, pentru costul scazut, greutatea relativ mica si rezistenta crescuta.
  • Otel – Otelul este materialul initial din care au fost construite bicicletele acum circa 100 de ani. Acesta este mai greu si rugineste daca nu este bine acoperit cu vopsea sau daca se zgarie, insa are mai multa flexibilitate dacat aluminiul si este mai ieftin. Acest material este utilizat la fabricarea bicicletelor cursiere clasice, pentru bicicletele de oras, unde greutatea nu conteaza foarte mult, bicicletele de aventura, dar si la unele mountain bike-uri.

Tipul/categoria bicicletei:

  • Cursiere – Cursierele sunt cele mai usoare biciclete. Acestea au viteza si efortul redus si lejeritate pe urcari. Cursierele au o greutate de aproximativ 6 kg – biciclete super rapide si scumpe, dar in acelasi timp nu foarte durabile, si pot ajunge pana la aproximativ 12 kg – cursierele entry-level, cele de gravel/all road, cu frane pe disc, sau unele ciclocrosuri.
  • Biciclete de munte – Bicicletele de munte au o greutate de sub 10 kg – cele de cross-country competitional si pot ajunge pana in jurul a 20 kg – cele de downhill, care sunt construite numai pentru coborare, fiind transportate in varful pantelor cu telescaunul sau cu telecabina.
  • Biciclete de oras si biciclete de trekking – Aceste tipuri variaza ca greutate intre 10 si 20 kg, in functie de materialul din care sunt construite si echipare. Acestea pot ajunge fara prea multe accesorii suplimentare, la o greutate de 11-12 kg.

Cum alegi bicicleta in functie de marime

Marimea bicicletei este foarte importanta si poate decide gradul de confort in timpul utilizarii.

In principiu inaltimea seii sau a ghidonului unei biciclete se pot ajusta, dar marimea cadrului ramane aceeasi, astfel ca, pe un model mic vei sta inghesuit, iar pe unul prea mare vei ajunge greu la pedale si la ghidon.

Asadar la alegerea bicicletei tine cont de marimea cadrului, care se masoara in inchi (la MTB) sau centimetri (trekking si cursiere) si se masoara din centrul axului pedalier si pana la tija de sa.

cum alegi marimea bicicleteibi

De asemenea, tine cont de faptul ca si lungimea picioarelor si a bratelor este foarte importanta si difera intre oameni de aceeasi inaltime, de aceea cel mai bine este sa testezi bicicleta inainte de a o cumpara.

Geometria cadrului la fiecare producator poate fi diferita, iar sistemul de marimi usor schimbat.

Cum alegi bicicleta pentru copii

Bicicleta pentru copii poate fi utilizata de la 2-3 ani, mai devreme decat practicarea anumitor sporturi.

Cel mai important criteriu in alegerea unei biciclete pentru copii este marimea rotii. Dimensiunile obisnuite pentru copii sunt 12, 16, 20 si 24 de inch. De la 26 de inch ne referim la biciclete pentru adulti sau adolescenti cu inaltime peste medie.

Bicicleta pedagogica (2-5 ani)

Bcicleta pedagogica este optima pentru invatarea si obisnuirea organismului cu echilibrul si directia, singurul mijloc de propulsare fiind forta cu care impinge copilul. Acestt tip de bicicleta poate fi folosita atat afara, in parc, cat si acasa fiind o metoda sigura de a invata mersul pe bicicleta.

Biciclete cu roti de 12-16 inch (3-6 ani)

Dupa ce copilul a invatat sa-si mentina echilibrul se face trecerea la bicicleta clasica. In aceasta etapa sunt recomandate rotile ajutatoare cu mentiunea de a nu depasi varsta de 5 ani.

Bicicleta este potrivita daca picioarele copilului ating cu usurinta solul, iar copilul ajunge fara efort la ghidon si frane

Biciclete cu roti de 12-16 inch

Biciclete cu roti de 20-24 inch (7-14 ani)

Incepand cu aceasta dimensiune a rotilor bicicletele de copii sunt disponibile pe diferite categorii, cum ar fi biciclete de oras, biciclete de munte etc. Acestea, pot avea furca cu suspensii si un set mai complex de schimbatoare in echiparea lor.

Alegerea dimensiunii potrivite

Pentru a alege bicicleta potrivita pentru copilului tau se recomanda testarea acesteia. Se va evita cumpararea unei biciclete mai mari pentru copii in speranta ca oricum va creste.

Copilul trebuie sa ajunga cu picioarele pe sol usor si
pozitia lui trebuie sa fie cat mai dreapta, genunchii si picioarele sa nu loveasca ghidonul, iar picioarele trebuie sa fie putin indoite cand pedala se afla jos.

Bibliografie

 

 

Despre autor

Catalin Matei

Pasionat de mecanica si tehnologie agricola, cu o experienta de peste 20 de ani in producerea si repararea echipamentelor agricole si horticole.

Sunt 0 comentarii la acest articol

Nu exista comentarii

Adauga un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Articole asemanatoare

pestre

Cuvinte cheie: oala inox, set oale inox, oala sub presiune tefal, oala i...

Citeste tot articolul
pestre iluminat interior

Iluminatul interior este un element functional si estetic, util in desfa...

Citeste tot articolul

Abonare la newsletter

3% DISCOUNT la orice comanda la abonarea la newsletter-ul nostru.