Masini si unelte

5 posibile defectiuni ale motocositoarei si metodele de reparare

Autor: Ilona Baicu | Publicat pe 12.08.2021, actualizat la 06.10.2021, in Masini si unelte 5 posibile defectiuni ale motocositoarei si metodele de reparare

Defectiuni motocositoare? Avem solutii rapide cu rezolvare la domiciliu, pentru majoritatea problemelor intalnite la o motocositoare! Citeste in continuare!

O gradina care arata impecabil, este intretinuta cu siguranta de cele mai bune produse. O motocoasa este o unealta indispensabila in orice gospodarie, chiar daca o folosesti pentru suprafete mici, medii sau mari, motocoasa potrivita te v-a scoate din incurcatura.

Exista motocositoare cu masa de cosit sau motocositoare de umar, in functie de nevoile tale. Atunci cand alegem motocositoarea potrivita trebuie sa avem grija si sa respectam modul de asamblare pentru a nu intampina probleme in functionalitatea acesteia. Dar, cum nu putem sa anticipam evetualele probleme, atunci cand se intampla ca unealta sa nu mai functioneze in parametrii normali, nu putem decat sa o ducem la un service autorizat daca problema este mai complicata sau, putem sa rezolvam micile defectiuni chiar la noi acasa.

In acest articol incercam sa deslusim cele mai comune 5 defectiuni care pot aparea la o motocositoare si metodele de reparare simple si eficiente. 

Acestea ar putea fi cele mai comune defectiuni care pot aparea la un motor, daca exista probleme mai grave apeleaza la un specialist.

In functie de modelul motocositoarei, pot aparea diferite defectiuni.

In functie de modelul motocositoarei pe care il detii, exista anumite defectiuni care pot aparea la motor.

Defectiuni motocositoare – Probleme la motor

  • Motorul nu vrea sa porneasca, asta poate insemna ceva mai grav sau pur si simplu poate fi de la lipsa combustibilului, verifica daca exista carburant in rezervor si controleaza daca butonul este pe pozitia start, controleaza fisa bujiei sa fie conectata, verifica si bujia si controleaza robinetul de benzina sa fie deschis.
  • Motorul functioneaza cu intreruperi, la motoarele pe benzina, o posibila cauza poate fi reglarea gresita a carburatorlui. Carburatorul asigura dozajul necesar dintre benzina si aerul care formeaza amestecul carburant, ajuta la pulverizarea benzinei, vaporizarea sa partiala si amestecarea cu aerul in proportiile necesare unei arderi cat mai complete. De aceea, o reglare incorecta a carburatorului poate duce la probleme serioase de functionalitate. Daca ai cunostinte foarte bune de mecanica poti scoate carburatorul sa-l reglezi, cureti si fixezi chiar tu, dar daca nu stii cum sa faci asta mai bine apelezi la un specialist.
  • Motorul porneste dar nu are putere exista mai multe cauze care pot duce la aceasta defectiune, pozitia gresita a clapetei de soclu care necesita o repozitionare corecta sau un filtru de aer murdar si incarcat cu impuritati poate duce la o functionalitate defectuoasa, de aceea se recomanda scoaterea filtrului de aer si curatarea acestuia cu apa si sapun dupa uscare trebuie pus inapoi pe pozitie
  • Motorul porneste dar nu se mentine in functiune – cea mai comuna problema data de aceasta defectiune vine de la bujie, poate fi ancrastata, de aceea, trebuie sa scoti bujia, sa o verifici si sa cureti eventualele depuneri, verifica si distanta electrozilor si corecteaz-o daca este nevoie iar daca bujia este prea deteriorata inlocuiesti-o cu una noua.
  • Motorul functioneaza neregulat, o posibila cauza poate fi distanta gresita a electrozilor la bujie sau bujia este arsa; de aceea, este important sa ai mereu la indemana piesele de schimb potrivite pentru a putea sa le inlocuiesti imediat.

Acestea ar putea fi cele mai comune defectiuni care pot aparea la un motor, daca exista probleme mai grave apeleaza la un specialist.

Emisii de fum exagerate

La motocoasele pe benzina, emisiile ce nu par normale si produc foarte mult fum, pot surveni de la o reglare gresita a carburatorului sau existenta unui amestec de combustibil realizat gresit. Ce poti face rapid, este sa golesti rezervorul, sa-l cureti si sa adaugi amestecul corect de combustibil, conteaza foarte mult si calitatea combustibilului folosit, unul de proasta calitate poate produce pagube ireversibile la motor de aceea investeste intr-un combustibil de calitate care sa mentina durata de viata a motorului cat mai mult. La motocosele electrice, aparitia fumului poate indica o problema de alimentare la priza sau un scurt-circuit al cablului electric. Dupa culoarea fumului emis poti diagnostica corect ce fel de problema ar putea sa aiba motocoasa:

Fumul negru semnaleaza o problema a combustibilului, fie combustibilul este cu impuritati ori raportul aer- benzina nu este corect, aceasta problema poate fi remediata prin verificarea filtrului de aer si inlocuirea bujiei, dupa aceasta inlocuire cel mai probabil defectiunea va disparea.

Fumul albastru semnaleaza un consum prea mare de ulei, se verifica nivelul de ulei, daca bujia este ancrasata si are un strat de ulei ars inseamna ca problema se datoreaza segmentilor uzati, in acest caz unealta trebuie dusa la un service autorizat.

Fumul alb la prima vedere nu este alarmant dar daca persista chiar si cu motorul la cald poate fi o problema asa ca verifica acest aspect la service.

Defectiuni motocositoare – Taierea neregulata a lamei

La motocositoarele cu masa de cosit, apar de obicei aceste probleme, trebuie sa verifici si sa ajustezi jocul barei de cosire, o bara pozitionata corect nu ar trebui sa faca probleme, verifica daca cele doua patine stanga-dreapta au aceeasi inaltime de lucru si verifica si biela de atrenare care ar trebui sa fie pozitionata pe mijlocul sasiului. Daca este necesar regleaza impingatoarele lamei, curata bara cu un jet de apa si apoi suprapune dintii celor doua lame, ai grija ca miscarea barei sa fie libera. Ca sa nu mai intampini probleme, dupa fiecare utilizare curata si lubifiaza bara de cosire cu vaselina. O alta cauza de taiere neregulata a ierbii, poate fi cauzata de lamele destul de uzate care au nevoie de o ascutire; este recomandat sa faci lucrul accesta cu un instrument de ascutire electric cu cap polizor, lama trebuie ascutita de la baza catre varf.

La motocositoarele de umar, firul poate fi rupt sau deterioarat, discul de taiere nu este destul de ascutit sau poate prezenta semne de uzura, tot ce trebuie sa faci este sa inlocuiesti firul sau discul motocosei.

Bara de cosire nu functioneaza

Daca bara de cosire nu functioneaza in parametrii maximi, verifica cuplajul lamei, si asigura-te ca este fixat bine pe arbore, curata lamele daca crezi ca este necesar, o acumulare de resturi vegetale poate impiedica functionarea corecta.

La motocoasele de umar, principalul mod de taiere este utilizarea discului metalic, problemele cele mai comune care pot aparea la folosirea discului pot fi: un disc deteriorat datorita modului incorect de utilizare, in cazul acesta trebuie inlocuit cu unul nou, un disc destabilizat care nu mai sta fix, in cazul acesta verifica mansonul exterior pe axul de angrenare, verifica suruburile si garniturile precum si garnitura elastica pentru a nu fi deteriorate, nu utiliza niciodata un disc care prezinta semne de uzura sau care nu este fixat corespunzator, este periculos si te poate rani.

Daca folosesti modul de taiere cu fir din nylon, ai grija sa fie pozitionat corect si sa aiba dimensiunea potrivita. Investeste intr-un fir de calitate pentru a nu avea probleme cu ruperea sau deteriorarea frecventa.

Alte defectiuni

O motocositoare folosita in exces sau pe o perioada de timp indelungata inevitabil va da semne de uzura, anumite piese si componente se pot deteriora pe parcursul folosirii.

La motocositoarele cu masa de cosit, rotile pot crea probleme, se pot sparge, deteriora sau nu se mai invart, inspecteaza vizual problema si sigur o sa gasesti ceea ce a condus la deteriorarea acestora si daca este posibil remediaza problema prin inlocuirea acestora. Daca rotile nu se mai invart, atunci trebuie sa reglezi si ajustezi cablurile de trasmisie, controleaza pozitia si integritatea curelelor de trasmisie.

La motocositoarele de umar piesele cele mai deteriorate sunt de obicei scutul, tija si coarnele. Scutul se poate deteriora in timp depinde pe ce fel de teren folosesti motocositoarea si ce fel de obstacole intampini, dar este o piesa de schimb usor de inlocuit doar desfaci suruburile si montezi scutul nou.

Tija metalica poate ruginii iar canelurile de prindere se pot largi ceea ce poate da serioase probleme atunci cand utilizezi o motocoasa, in afara de schimbarea tijei care va fi necesara, o solutie de moment ar putea fi sa rotesti tija, dai alta gaura si incerci sa strangi surubul, o sa tina pentru o sesiune de taiere, poate mai bine daca nu fortezi motocoasa pe un teren dificil.

Coarnele se pot slabi in timp din cauza miscarilor stanga dreapta, de aceea, cositul poate deveni foarte neplacut si tot odata periculos deoarece un control nu tocmai bun al motocositoarei poate produce acidentari destul de serioase, solutia potrivita este sa inlocuiesti coarnele cu unele noi sau poti sa tai 2-3 cm din corn, partea cea mai uzata si sa incerci sa fixezi cat mai bine, cornul o sa fie ceva mai scurt dar nu este deranjant la manuire. O alta solutie, care ar putea sa mearga pe termen mai lung, este sa tai o teava mai subtire, infasoara dupa coarne si strangele in suport, in loc de teava poti folosi si o bucata de cauciuc, la fel de bine v-a strange.

Concluzii

Indiferent de modelul de motocositoare pe care il folosesti, este necesar ca la un interval de timp sau dupa cateva utilizari sa ai grija sa cureti, sa verifici si sa schimbi ceea ce se uzeaza, acestea sunt actiunile normale si elementare in a pastra si prelungi durata de viata a utilajului tau. In functie de complexitatea defectiunii se poate repara cu usurinta acasa sau poti sa apelezi la un service autorizat.

Despre autor

Ilona Baicu

Sunt o persoana calma, meticuloasa, iubesc natura si animalele. Imi place sa scriu si ma regasesc cel mai bine cand imi astern gandurile pe hartie. Imi plac provocarile si consider ca situatiile noi creeaza noi perspective in evolutia noastra personala si profesionala.

Sunt 0 comentarii la acest articol

Nu exista comentarii

Adauga un comentariu

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Articole asemanatoare

pestre

Defectiuni la pompa de stropit sau atomizor? Avem solutiile practice pen...

Citeste tot articolul
pestre

Ai defectiuni la masina de tuns iarba pe benzina? Gasesti in continuare ...

Citeste tot articolul
X

Pestre.ro – Motocositori pentru toate tipurile de iarba! Intra aici